8/09/2016

Motherhood// You love him more


Ovih se dana često sjetim "upozorenja" razno raznih poznanica, prijateljica od prijateljica i susjeda o dječjem sindromu, u narodu popularnom pod nazivom "više voliš njega nego mene". Moram biti iskrena i priznati da kada sam očekivala drugo dijete, nisam bila (toliko) zaokupljena budućim međubratskim odnosima koliko onim završnim ishodom druge trudnoće - samo da mi bude živo i zdravo. Gore spomenutom problematikom, istini za volju, nisam se bavila sve do unatrag par mjeseci kada je moj, uskoro četverogodišnji sin, odlučio pokrenuti "rat" s najjačom  raspoloživom artiljerijom - majčinim emocijama.

"Više voliš bracu nego mene!/ Braco ti je draži nego ja!/ Mene više uopće ne grliš, samo bracu!"-samo su neke od propagandnih poruka koje, gotovo svakodnevno, dobivam servirane na meniju.  

Kada je po prvi puta izgovorio the rečenicu, s onim sjetnim, "ostavljen sam na kiši i gladan", psećim pogledom, pomislila sam da će mi se srce raspuknuti. Zar on to uistinu misli? Zar se on uistinu tako osjeća? I onda krenu ona unutarnja preispitivanja, jesi li možda ikada, ikako, nenamjerno učinila nešto što bi ga uopće moglo navesti da pomisli, a kamoli da osjeti takvu vrstu emocije?

Nisam! Taj isti "napušteni psić" je samo prije pola godine u svom Media Kitu na repertoaru imao još jednu i još bolniju strelicu. Kada god ne bi dobio nešto što si je on zacrtao ili kada god, općenito, voda ne bi išla na njegov mlin, ja sam dobila prijedlog rješenja u obliku "Ja želim drugu mamu!" izjave. 


I tako, moje maleno i ja, stojimo jedno pred drugim s teškom optužbom u zraku. Volim li ja brata više nego njega? Ne volim, sine. Volim vas jednako, jer se obojica moji. Obojica ste mi rasli pod srcem i obojica ste neraskidivi dio moga postojanja. 

I tada se, onako odjednom i nenadano, u glavu otvori crtica razgovora s kolegicom s bivšeg posla. "Zapamti, kada god će moći, hvatati će te na foru da više voliš jednog ili drugog... Stara, moji su na fakultetu i dan danas kada god ne držim stranu njoj ili njemu čujem kako sam uvijek nju više voljela ili kako mi je on od prvog dana bio miljenik...!"

Maleni, ne lupetaj, mama te voli jako puno kao i bracu, a sada, za kaznu, dođi ovamo da te grlim i ljubim do iznemoglosti!

Pošto baš i nije neka maza, vjerujem da će vrlo brzo shvatiti koliko ga mama uistinu voli.



SHARE:

16 comments

  1. Hehe, istinito! Nemam ih dvoje ali sam odrasla sa dva brata i sestrom i uvijek je bio isti "fajt". Bas tako kako ti je kolegica rekla, kad nije po nasem ili kad se u samo jednom trenu malo vise mama posveti braci ili sestri ide ona: "A ja? Mene si skroz zaboravila?!" :D :D
    Ti si divna zena i mama i samo si uzor drugima a maleni ce uvijek biti tu da nas diraju u zicu i tamo gdje nas najvise "boli".

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno, draga Natali! :) Ja sam odrasla kao jedinica tako da se nisam "patila" s tom problematikom dok sama nisam postala majkom... Ma klinci su genijalni, znaju gdje trebaju "piknuti" ! :***

      Delete
  2. Jedva sam čekala da vidim promene koje si najvaljivala i mogu samo da ti kažem da si prevazišla moja očekivanja koja su i ovako bila velika. Iako mi je još uvek čudno što je tvoj blog dobio nov smer, isto tako mi deluje kao da je oduvek tako. Šta da ti kažem kad sam na kraju teksta pomislila, zar je već kraj? :) Podržavam te u potpunosti i samo nastavi tako i onako kako uvek tebi najviše leži i odgovara. Divno je sve, i teskt, slike, dizjan, o ovom "nevoljenom" da ne pričam :D Makar imaš sjajnu uspomenu i ovog tipa i "pisani dokument" o delu njegovog detinjstva koji bi verujem svako od nas voleo da ima :) Često pomsilim kako ako ništa drugo, ovim putem makar čuvamo uspomene zauvek i za ko zna koga u budućnosti :)
    Da se vratim na temu, mislim da nema deteta koje je odraslo sa drugim, a da nije tako nešto izgovorilo ili pomislilo, ne zato što to misli stvarno, nego zato što je najlakše okriviti mamu kad ti nešto smeta, povrediti je jer je to najlakša "osveta" i preko nje brata/sestru i poseban tretman koji dobijaju. Ja se sećam da je moj brat bio u tom fazonu i da čak i dan danas kada je svako svoj čovek i u nekom gunđanju zna odbrusi tak nešto, samo primereno godinama. Kao ja sam uvek bila nešto zaštićena, a on nikako :p E pa ja isto to mogu da kažem za njega haha :D Ipak osim nekih ekstremnih slučajeva, mislim da svako dete dobro zna koliko ljubavi i pažnje dobija, samo valjda teško prihvata činjenicu da nije on jedini centar sveta i da taj centar može da se podjednako podeli na dva ili više delova ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa vjerujem da su stvari još i naglašenije kada obitelj ima curicu i dječaka. Postoji neka društvena paradigma da su curice krhke i nježne i da ih treba više štiti pa samim time brat dobiva više materijala za prigovor. Slično je i sa starijom i mlađom djecom. Ono što mene najviše zna ljutiti jest kada roditelji podrazumijevaju da žensko dijete čisti i pere a muško ne... to mi uvijek bude grozno.
      Da, normalno je to da se osjeti ljubomora jer ako je možemo osjetiti i mi koji smo svjesni svega, kako ne bi oni koji su jedan dan centar svijeta, a onda se drugi dan pojavi još netko...
      Ljube moja, hvala ti od srca na svoj podršci i ljubavi koju mi daješ! Sve znaš! Hvala, hvala do neba! Ljubim :**

      Delete
  3. istina, djeca često koriste taj argument...a normalno je i da osjete tu ljubomoru jer svako je dijete pomalo posesivno prema roditeljima i to nije nimalo čudno. Mislim da svako dijete osjeća malo ljubomore prema braći ili sestrama čak i kada ih jako vole. Također, djeca jako dobro znaju igrati na emocije, pa nekad treba zauzeti čvrsti stav. Tvoja taktika će ,sigurna sam, uroditi plodom:)

    Jako mi se sviđa novi dizajn bloga...i drago mi je vidjeti nove teme:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti Ivanice, drago mi je da ti se sviđa, i sama sam jako zadovoljna!
      Da, ljubomora je česta pojava, bitno je samo da se roditelj zna postaviti u tim nekim njihovim fiksnim idejama, jer inače stvari znaju otići predaleko.
      Sjećam se jedne mamine prijateljice čija je starija kćer krenula daviti malog brata... Ja sam imala možda nekih dvanaest godina i kada sam to vidjela, samo sam počela vikati. Stvarno svega ima!

      Delete
  4. Sjajan novi izgled bloga! Bas je sve lepo pregledno i interesantno rasporedjeno.
    Svidja mi se i sto si se okrenula i nekim novim temama i ovaj post mi je bio zabavan za procitati bas kao i oni modni u kojima si neprikosnovena.
    Taktika sa sincicem ti je super hehehe, zaista je neminovna ljubomora medju bracom i sestrama i svi smo kroz to prosli :-)

    Lep pozdrav

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puno ti hvala, draga Ivana! Drago mi je da ti se sviđa!:*

      Delete
  5. hvala ti na komentarima koje si mi večeras ostavila, stvarno su divni:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma nema na čemu! Ja malo kasnim, ali uvijek s guštom odem do tvog bloga!

      Delete
  6. Your little man is the sweetest ever, what eyes, make mine melting. Both ur kids are beautiful as much as u, cara mia, u must be a wonderful mom indeed. Bacione grande cara Ivana xo

    ReplyDelete
  7. Evo mene s malim zakašnjenjem, i tako mi je dragooo vidjeti sve ove promjene koje sam danima iščekivala! Bravo, draga moja, blogić izgleda divno s novim dizajnom i apsolutno podržavam novi smjer kojim se kreće te se veselim novim temama i pričama koje nam spremaš u budućnosti koja će definitivno biti blistava :)

    Nemam baš nekih iskustava s djecom, ali mislim da je ta mala ljubomora sasvim normalna stvar, svi mi koji smo odrastali u 'duetu' smo to na ovaj ili onaj način iskusili u nekim trenucima slabosti, ali na kraju od svega toga ostanu smiješne anegdote. Evo, meni je sestra danas najbolja prijateljica, a u djetinjstvu je bilo dana kad se nismo mogle smisliti :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, draga moja! Drago mi je da ti se sviđa. I sama znaš da si mi ti oduvijek bila velika inspiracija u tome pogledu, puno ti hvala na svakoj pomoći i potpori! Pusa

      Delete
  8. My dear Ivana, I think it is quite normal that childern are complaining in that way. I think it is a kind of a test and if children see, it works ... I'm to 100 % convinced you are a wonderful mother and you love both of your childern in the same way. So please don't care my dear friend!
    Kisses from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you, may dear Rena! I know, these things are quite normal, you just have to find the most effective way to communicate with them! Kisses from Zagreb!

      Delete

Thank you for all your comments! They always make me smile! <3

Blogger Template Created by pipdig