6/17/2015

Outfit// Tropicana

Shirt and Trousers: Zara/ Sandals: New Yorker/ Bag: Review/ Shades: Ray Ban

There are many things that I would like to change in my country, but I'm not going to discuss about that right now. Still, there is really one (the most trivial) thing I can't stand --- people staring at you when you're not dressed the way they expect you to be.
When I go out with both of my kids, I don't wear heels because I can't run and play properly with my older son. (Even then, you will not see me wearing a tracksuit because I truly don't like them. I can't help myself and I know that they can be nice and trendy and comfy but NO. I will rather go for a pair of bf jeans or tights or something like that. Still, I have NOTHING  against people wearing WHATEVER they like... even a tracksuit.:)
When I go out only with my younger son who is still in a baby carriage, sometimes I do put on a pair of comfy heels (even if I get tired I have a baby carriage to hold on to ;). Still, when I do wear heels (and you know me, it's not like I'm wearing a 12 cm stilettos with 6 cm platform) and go around with baby carriage I always get those strange looks and I just don't get WHY? Why do people care? 
I know that things like that shouldn't bother me, but still... from time to time you get frustrated. :/
Anyhow, I hope you'll like one of my outfits I was wearing on the day when I 've chosen to wear heels for a baby walk! :)
SHARE:

26 comments

  1. Ciao Ivana! Secondo me ti guardavano perchè eri favolosa e stavi benissimo! Ma ti capisco bene perchè capita anche qui :/ Amo il tuo stile, sempre dressy and chic! I colori del look di oggi mi mettono di buonumore, che carini poi i pants! Bacio grande cara mia, buon mercoledì!:**

    ReplyDelete
  2. I love this outfit,nice colors and it suits you so well.Nice reading your thoughts and the fact that people stare and sometimes it results to frustrations.Truth is sometimes we should not care so much what others think as long as we are comfortable and confident with our choices of either clothes or heels for that matter.

    ReplyDelete
  3. Hello lovely!! These trousers are marvellous, I love them!! People will always stare for any reason, they always feel they know better and when something is different, they freak out about it. Because some people are so well trained to fall in line and do what is expected of them rather than what they want to. We get it from society really, tv, magazines, everywhere. It's only the ones that think for themselves and keep an open mind that aren't bothered by something different. I just ignore the people when they stare and I give them something to stare at!! As long as you are happy and your children are happy, that is all that matters :)) xx

    ReplyDelete
  4. Ah ljudi ko ljudi, nemaju pametnijeg posla pa gledaju i osuđuju iako ti zapravo zavide na figuri i odličnom stajlingu, ali hej, lakše je osuđivati nego nekoga pohvaliti...barem ovdje u našim krajevima. I mene te stvari ljute, ali onda iz gušta izađem van u nekim apsurdnim komadima i uživam u svim tim pogledima haha :D
    Izgledaš mi sjajno i samo naprijed, uživaj u svom stilu koji je fantastičan, a kome smeta...nek ne gleda. :***

    ReplyDelete
  5. slažem se s Mateom mislim da je tu najviše nekakva zavist na djelu. Puno ljudi zapravo potajno želi nešto, ali se ne usude i onda su im krivi svi po redu. Mene isto ljudi nekad nerviraju s tim primjedbama. Ja sam praktični stalno u visokim petama (deblja peta, ali opet dosta visokim), jer sam navikla na njih, ali uvijek ta pitanja, zašto nosiš pete kad si visoka, kako se ne umoriš cijeli dan biti u njima i slično. Mislim da mi ne odgovaraju ne bi ih nosila, a ima i puno viših žena od mene koje ih nose. I ja sam čula te glupe komentare tipa kako majke mogu trčati za djecom u petama...što reći na to, netkome nije teško trčati ni u petama, a opet ima i roditelja u trenerci i patikama koji samo sjede i ne gledaju u djecu i što ona rade ( i to se može vidjeti, često čuvam nećaka pa vidim dosta te male djece koje pokažu prstom na roditelje udaljene kilometar koji ih ni ne pogledaju u ta dva sata što sjede negdje na kavi) tako da te neke glupe generalizacije mi idu na živce.

    Znam da neki ljudi ne vole pete i to je skroz u redu, one zapravo i nisu potrebne, ima i elegatnih ravnih cipela, ali ne znam zašto imaju potrebu uvijek buljiti u nas koji ih nosimo i još gore stalno nas komentirati.

    Kao i Matea, ja ponekad obučem baš nešto pretjerano što mi je po guštu, pa kad već gledaju nek imaju što;)

    u pravi si što se šminke tiče, to je sve praksa...ja čim se ne šminkam par dana, zaboravim i ono malo što znam...a kad se upraksiramo to je sve gotovo u pet minuta.

    Konačno što se tiče kombinacije, jako mi se sviđa ovaj tropski uzorak, ali i bijela košulja koja mi malo vuče na boho đir...a bijela sandale su predivne. Ja sam jako sretna što se ta debela peta (block heel) vratila u modu jer je meni najudobnija i najpraktičnija.

    ReplyDelete
  6. Ivana, you look crazy good in this outfit! Such cool summer vibes, you definitely sold me those pants, I think that they are perfect for the cooler days of summer or evening walks!
    And regarding the staring, yeah, I kind of understand that, because, even though, I am not a mother, from time to time I like to wear fancy outfits, which include heels and a bit bolder clothing, but as I live in a really quiet neighbourhood people tend to stare so much- I guess they are used to see more tracksuits, hehe, joking of course! :D

    www.callmemaddie.com

    ReplyDelete
  7. Beautiful look ;)
    kiss

    http://inspirationswithm.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  8. I felt watched even I wore just a dots dress and flats, was funny but I know sometimes it is annoying.
    Anyway important is to feel great in what you wear and I see you do. People need to open the eyes. :)
    xoxo

    ReplyDelete
  9. Sve su cure vec sve iskomentirale pa ne bi o primitivizmu u HR i s cime se ovdje sve ljudi zamaraju, imam dojam da je svake godine sve gore i gore. Anyways, ti si mi prekrasna od glave do pete kao i uvijek. Samo se ne daj smesti i budi to sto jesi, oblaci se kako hoces i ako netko bude i dalje buljio, samo ih pitaj: "Imas problem? Mogu nekako pomoci?" :D :D

    ReplyDelete
  10. My dear Ivana, I think I will never be able to understand how people can be ... and neither why people are judging ... altough I could imagine in your case they are jealous as you are so stylish and beautiful although you have two little boys! For sure I love your look, maybe you know about my weakness for lace and you combined your super cute top perfect with your pants with the tropicana print <3 Please don't care about other people, they are not worth to get even a thought for a second from you! Kisses Rena
    International Giveaway: Bags are More Than Fun for Me
    www.dressedwithsoul.com

    ReplyDelete
  11. Zavist, ljubomora, primitivizam, ma bljak :/ Možeš misliti, da si čupavai u trenerci tada bi te društvo odobrilo. Ko je makar malo drugačiji i drži do sebe, odmah je na meti pogleda, ogovaranja i čega sve ne. I mene izluđuju ti pogledi i izluđuje me što dozvolim da me to dotiče. Mislim nisam klinka da zavisim od tuđeg mišljenja, ali ne vredi. Nekad se iznerviram a nekad u se inat "uobrazim" pa im dam šta da gledaju. I kad nisi majka dece, ako obuješ štikle i bilo šta što se ne uklapa u uniformisanost, odmah svi u to gledaju. Generalno je u Barseloni malo bolja situacija, ako sam negde u centru i tako to uglavnom je ok, ali zavisi. Ako se slikam u kraju to je već, šta se dešava, svi se okreću, gledaju, jednom su čak stali jer su mislili da snimamo nešto, reklamu ili šta već. Svašta! Ne znam da li mrzim više muške ili ženske poglede. Ženske možda jer su žene pune zavisti. Kada sam prošle godine išla u neko manje mesto, obula sam štikle za odlazak na večeru, Ja u životu neću zaboraviti te užasne poglede, kako su mi pokvarili veče jer su bili nemogući jer sam, jelte, obula štikle od 7 cm. Svi imamo taj problem, ali mogu misliti tek ti što si mama, jer valjda sad treba da se pretvoriš u babu da bi ljudima bilo ok. Da živim i dalje u Srbiji, verovatno bi bilo isto, isti je to zatucani mentalitet, a nažalost ni ovaj španski nije daleko od toga nego gomila turista kao vadi situaciju.
    Udavih ja, sorry, ali baš si pogodila u centar. U svakom slučaju si pre-pre-predivna, sad mi tvoja kosa nekako još lepše izgleda i onako je kao sa neke reklame ;) Te pantalone su savršene letnje i uopšte svaki detalj od glave do pete. Najlepša!
    <3

    ReplyDelete
  12. Odlična bluza, odlične hlače, super cipelice... savršeno!
    xx
    http://littlemisstwiggy.blogspot.com/2015/06/white-with-hint-of-pink.html

    ReplyDelete
  13. Jako mi se dopadaju tropicana pantalonice! Slazem se sa tvojim zapazanjima, zaista ljudi na nasim podnebljima vole komentarisati outfit-e, koji na prvi pogled, ne spadaju u neki opsti sablon oblacenja. No, treba ostati dosledan svom ukusu i biti hrabar. Onda je to bas pravi modni pogodak :-)
    Cmok

    ReplyDelete
  14. You shouldn't care much about those annoying looks, Ivana. I really think those people are just envious of you, that's the answer for your question "why". I personally think that young mothers like you should care about themselves, try to look more feminine and neat. Just like you! You are a good example of young mother and wife, you are always dressed simply but faultlessly.
    Keep it up!

    ReplyDelete
  15. Oh, dear, you are fantastic! Love your look and lover your new design blog!
    xoxo
    https://www.bloglovin.com/blogs/donkeycool-4487669/

    ReplyDelete
  16. wow these pants are super cool and I love how you styled them

    www.thefashionfraction.com

    ReplyDelete
  17. Nice pants!! Cute summer outfit :)

    http://www.voguewagon.com

    ReplyDelete
  18. Beautiful photos & look!

    http://www.adelaacanski.com/

    ReplyDelete
  19. Beuatiful pant and great pictures.Love the shoes,so pretty.<3
    Happy Sunday.Kisses xoxo

    http://kintanfashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. You look gorgeous dear! Love those pants

    Please click on the link on my post
    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/06/bugs-bunny-with-jollychic.html

    ReplyDelete
  21. Ja mislim da su se oni samo divili tvojoj savršenoj liniji ;) Pa nek kaže tko što hoće, ima i o čemu pričati ;)
    Jako mi se sviđa kombinacija, ali si me skoro i rasplakala! Imala sam jako sličnu bluzicu iz H&M-a i nakon što sam ju čak dvaput obukla, treći sam ju ubila peglom. Znam da je vrela i da ne smijem, i ono kao usporeni snimak ispred očiju, ali ne mogu se zaustaviti, i samo sam čula ssssss.. jao, jao!

    ReplyDelete
  22. Your pants are amazing! Love your outftit :) x

    http://machachu.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Apsolutno znam kako ti je kad te ljudi gledaju zbog izgleda, mrzim to. Izgledas super, i stikle i hlace.. Ma sve!

    ReplyDelete
  24. Cijeli outfit mi se jako svidja!
    Savrsena od glave do pete :-) Najbitnije je da se ti osjecas odlicno u odjeci koju nosis :-)
    Pusa iz Italije,
    Sonia Verardo
    http://www.trenchcollection.com/

    ReplyDelete
  25. To je problem naše zatucane sredine. Točno znam o čemu pričaš. Trudim se oblačiti što "normalnije" za školu, ali s vremena na vrijeme mi pobjegne nešto što ja volim. Naravno da je to popraćeno negativnim komentarima, podsmjesima i pogledima. Plus moja građa tijela i naprosječna visina pridonose tome. Ali mene to ne sputava. I nikad neće. A to je ono najbolje u vezi tog. :)

    Sasvim je uredu privlačiti pozornost dobrom oblekom. :D

    ReplyDelete

Thank you for all your comments! They always make me smile! <3

Blogger Template Created by pipdig